Wednesday, November 11, 2009

WA SUDAH CAKAP MA....PAHANG MESTI MAIN PUNYA....

Kan aku dah jangka, Pahang MESTI dapat menyertai Liga Super/Perdana tahun 2010. Baca petikan artikel Utusan di bawah ini:

Liga M 2010: Pahang tetap akan beraksi

KUANTAN - Berita gembira buat penyokong pasukan Tok Gajah apabila Pahang akan tetap beraksi pada musim baru Liga Malaysia (Liga M) tahun hadapan.

Perkara itu dinyatakan oleh Exco Belia dan Sukan Pahang, Datuk Wan Adnan Wan Mamat yang menyatakan pasukan Pahang sudah pun menyelesaikan segala masalah kewangan yang dihadapi sebagaimana disyaratkan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

"Pahang akan tetap menyertai Liga Perdana tahun depan kerana masalah yang wujud sudah diatasi. Itu termasuk cagaran atau deposit sebanyak RM1.5 juta dan caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP)," katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Beliau ditemui selepas menghadiri Majlis Penyampaian Anugerah Sukan Untuk Semua peringkat Pahang 2009 di sebuah hotel di sini.

Turut hadir Pengarah Majlis Sukan Pahang, Suhaimi Mohd. Yunus; Pengarah Jabatan Belia dan Sukan Pahang, Abdul Rahim Tuan Bahru dan Pengerusi Persatuan Sukan dan Rekreasi Orang Kelainan Upaya (Pesron) negeri yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Panching, Mohd. Zaili Besar.

Persatuan Bola Sepak Negeri Pahang (PBNP) yang berdepan masalah kewangan membabitkan caruman KWSP pemainnya dilaporkan dalam proses mengemukakan rayuan kepada FAM supaya dibenarkan beraksi pada musim baru Liga M tahun hadapan.

Wan Adnan mengakui sebelum ini persatuan berdepan dengan masalah kewangan termasuk tunggakan caruman KWSP pemainnya sehingga berdepan kemungkinan tidak boleh beraksi pada Liga M.

Bagaimanapun, katanya, semua masalah tersebut telah diatasi untuk membolehkan skuad Tok Gajah itu terus beraksi dalam Liga M.

Ditanya usaha kerajaan negeri untuk mengukuhkan kewangan PBNP, Wan Adnan berkata, persatuan mempunyai sumber pendapatan sendiri dalam menjana pendapatannya, selain mendapat bantuan geran daripada kerajaan negeri.

"Persatuan mempunyai pendapatan tersendiri yang boleh menjana kewangannya untuk membayar gaji pemain dan sebagainya. Jadi, tidak ada masalah sekiranya sumber kewangan yang ada digunakan secara betul," katanya.



Depa kata Persatuan Bolasepak Pahang banyak duit. Ada geran dari Kerajaan Negeri lah. Mana pi duit tu? Tahun depan cerita lama akan kita dengar dari skuad Pahang. Gaji pemain tertunggak berbulan2. Siapalah yang pegang Pahang FA ni...

No comments: