Saturday, November 28, 2009

UMUR BUKAN ALASAN


USAH JADIKAN UMUR SEBAGAI ALASAN. Tajuk Berita Minggu hari ini yang memetik kata2 pengurus Arsenal Arsene Wenger tentang pasukan Arsenalnya. Inilah kata2 yang kita hendak dari FAM mahupun mana2 jurulatih negara kita. Telah aku tulis di dalam artikel aku terdahulu bahawa alasan umur selalu sahaja diberi jika pasukan negara mengalami kekalahan. Maknanya Arsene Wenger pun berfikiran cam aku, cuma kepala2 di dalam FAM mahupun Rajagobal sahaja yang selalunya mencari alasan.....Bila nak matang pun aku tak tahu....So bacalah kata2 Arsene Wenger ni yang aku petik dari Berita Minggu Online...

LONDON: Pengurus Arsenal, Arsene Wenger memberi amaran kepada pasukannya yang semakin matang supaya tidak lagi menjadikan faktor umur sebagai alasan jika kelab itu gagal mencapai kejayaan selepas empat musim berturut-turut.

“Ada tempoh tertentu untuk sesebuah pasukan tampil menunjukkan kekuatan mereka. Bagi pasukan saya, masanya sudah tiba,” kata pengurus berbangsa Perancis itu menjelang perlawanan Liga Perdana Inggeris menentang Chelsea di Stadium Emirates hari ini.

Piala terakhir Arsenal ialah pada 2005 ketika kelab utara London itu menewaskan Manchester United dalam penentuan penalti final Piala FA, tetapi selepas itu pemergian beberapa pemain bintang dan perpindahan stadium mengehadkan dana buat Wenger.

Sebagai jalan penyelesaian, Wenger membentuk sebuah pasukan dibarisi pemain-pemain muda berbakat yang dirasakan Wenger sudah mencapai tahap kematangannya kini.

“Kami bukan lagi pasukan yang boleh dianggap mentah. Saya rasa kami mempunyai kekuatan dan akan membuktikannya Ahad ini dengan menewaskan mereka (Chelsea),” kata Wenger. - Reuters

No comments: