Monday, November 9, 2009

HOKI MALAYSIA SUDAH MENUJU KEHANCURAN

Sebagaimana yang aku tulis dalam artikel aku terdahulu, Persekutuan Hoki Malaysia di bawah pimpinan presiden yang baru akan menuju kehancuran. Tekaan aku tepat, sukan hoki memang sudah menampakkan cahaya yang gelap. Presiden hoki Malaysia sudah kita nilai kemampuannya sewaktu menjadi Timbalan Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia dan Presiden Persatuan Bolasepak Pahang dahulu yang mana kedua-duanya hancur teruk.
Sekarang ini pasukan hoki Malaysia sedang berhempas pulas di dalam Pusingan Kelayan Piala Dunia di New Zealand yang mana pasukan negara hanya seri 2-2 dgn AUSTRIA, dan menang tipis 2-1 dgn Wales. Kedua2 negara ini dahulunya bukan tandingan Malaysia dan Malaysia sering berada di kelompok 12 pasukan terbaik dunia. Sekarang apa dah jadi?? Utk menjadi juara seterusnya melayakkan diri ke Pusingan Akhir Piala Dunia mungkin memerlukan keajaiban kerana sekarang ini Malaysia juga sukar untuk menundukkan China yang pada tahun2 zaman Mirnawan Nawawi senang2 boleh belasah 4-0 apatah lagi untuk menundukkan tuanrumah New zealand.
Untuk melihat kegemilangan semula hoki, ahli2 Majlis perlulah memilih Presiden yang berkaliber dan berkemampuan. Belajarlah dari pengalaman FAM yang ditadbir selama berpuluh tahun oleh seorang Presiden dan Timbalan Presiden yang sekarang ini menjadi Presiden mereka . Apa jadi pada bolasepak negara? Hanya setaraf dengan Afghanistan, Maldives dan Kemboja......

No comments: