Monday, December 7, 2009

KENAPA BOLASEPAK KITA PERLU JURULATIH ASING ?

Kekalahan pasukan negara kita di tangan Vietnam tidak mengejutkan aku. walaupun based on paper, dan aku sendiri pernah menonton pasukan senior Vietnam bermain, aku rasa Malaysia boleh menang. tetapi . bola itu bulat. Tekaan di dalam hati aku tepat , bahawa Malaysia akan kalah. Sebagaimana yang di tulis di dlm artikel2 terdahulu, kita perlukan jurulatih asing yang berkaliber yang boleh mencurahkan taktikal dan corak yg baik untuk pasukan kebangsaan.

Cuba kita lihat, kelompok jurulatih2 tempatan kita. Pusing2 tang tu jugak. Irfan Bakti, Sathianathanlah, Wan Jamaklah, Zainal Abidin Hassanlah, Tajuddin Nor, Rahman Ibrahim dll...itu sahaja kelompok jurulatih yg kita ada.Tiada pembaharuan. Kita lihat sahaja Liga Malaysia, hambar...

Saya masih percaya akan kebolehan skuad bawah 23 ini. Mereka mampu pergi jauh. Cuma FAM perlulah berbelanja lebih dapatkan mereka jurulatih yang bagus dan berkaliber. Minta sahaja Air Asia ke, MAS ke, Petronas ke sponsor satu jurulatih yg world class seperti Felippe Scolari, Eriksson ke atau paling cikai Philippe Troussiere untuk kontrok 3 tahun bermatlamatkan layak ke Olimpik atau separuh akhir Sukan Asia.

Percayalah, lepas ni kalau Malaysia kalah teruk dengan Thai dan bungkus awal di Sukan SEA Laos ni, jurulatih akan di pecat, skuad ini akan di bubar kerana tiada kejohanan penting utk 2010...yang masih kekal ialah Presiden dan majlis EXCOnya...Pasukan Malaysia makin lama makin hampehhhh.....akibat tiada perancangan jangka panjang FAM.

3 comments:

Anonymous said...

http://harimaumalaya.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=2969

PAHANG KEKAL DI LIGA SUPER,HARIMAU MUDA TURUN KE LIGA PERDANA....

CAKAP2BOLA said...

dah dijangka....baca artikel saya yg terdahulu

CAKAP2BOLA said...

dah dijangka....baca artikel saya yg terdahulu