Monday, December 14, 2009

SALUTE TO MALAYSIAN U23 FOOTBALL SQUAD


Gambar dipetik dari THE STAR ONLINE

Gambar dipetik dari LAOS SEA GAMES OFFICIAL WEBSITE

Tahniah kepada Rajagobal dan anak2 buahnya kerana melayakkan diri ke akhir perlawanan bolasepak Sukan SEA 2009 di Laos ini. Walaupun lawan di separuh akhir ialah Laos, pasukan yang baru meningkat naik tetapi untuk menundukkan tuanrumah yang sedang bersemangat di hadapan penyokong sendiri adalah satu cabaran.

Cakap2Bola tabik kepada skuad Rajagobal ini ialah semua pemain boleh menjaringkan gol tanpa mengharapkan kepada penyerang sahaja. Itu kelebihan Rajagobal dalam mengendalikan skuad ini.

Cakap2Bola sebagai peminat setia bolasepak negara, berdoa agar skuad ini terus melawan dan membawa balik pingat emas walaupun Vietnam pernah mengalahkan Malaysia di pusingan awal sebelum ini. Bola itu bulat dan buktikan bahawa kemenangan Vietnam terdahulu adalah nasib akibat kegaglan pemain mengawal emosi. Cakap2Bola akan berhenti menyeru FAM membawa masuk jurulatih luar jika Rajagobal berjaya membawa pulang pingat emas bolasepak Sukan SEA ini. Walaubagaimana Cakap2Bola akan tetap menyeru agar Presiden dan majlis FAM berundur...dah lama sangat dah........

No comments: