Wednesday, December 9, 2009

MALAYSIA VS THAILAND SUKAN SEA 2009. BOLEH MENANG KE?


Bila melihat keputusan dan ulasan permainan Malaysia lawan Kampuchea semalam, Cakap2bola merasa agak sukar untuk Malaysia menang apatah lagi bila lihat YouTube highlights perlawanan semalam. Ditambah pula dengan kenyataan dari 2 orang penting ke Sukan Sea ini iaitu Chef De Mission Malaysia dan juga Ketua Pengarah MSN bahawa pasukan Malaysia sememangnya berhak utk kalah sewaktu melawan Vietnam tempuhari kerana Vietnam cergas dan berstamina berbanding Malaysia. Baca petikan dari Berita Harian semalam:

Sementara itu, Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara, Datuk Zolkples Embong berkata, pemain tiada sebab untuk menyerang pengadil.

"Ia sesuatu yang memalukan. Bagi saya jika kalah, kalahlah. Pemain Vietnam lebih cergas tetapi pemain kita seolah-oleh hilang semuanya," katanya.


Walaubagaimanapun bola itu bulat. CAKAP2BOLA seperti rakyat Malaysia lain mengharapkan kemenangan dan semangat melawan pasukan Malaysia. Bolasepak masih menjadi sukan no 1 rakyat Malaysia malangnya dihancurkan oleh puak2 berkepentingan di dalam FAM. Selagi mereka ini berada di dalam FAM, selagi itulah tiada cahaya untuk bolasepak negara. Turunlah wahai yang memegang tampuk FAM, sedarlah kerosakan yang dibuat sejak memegang tampuk FAM ini..Turunlah demi kepentingan sukan bolasepak negara. Walau apa pun keputusan perlawanan Malaysia bertemu Thailand ini, hampir seluruh rakyat Malaysia mengharapkan kepimpinan tertinggi FAM berundur...cukuplah ...dah hampir 26 tahun memegang tampuk tanpa ada sebarang kejayaan....

No comments: