Saturday, December 19, 2009

Malaysia Vs UAE 6 Jan 2010


Lupakan seketika kemenangan pingat emas di Sukan SEA 2009. Pada 6hb Jan 2010 nanti bertempat di Emiriah Arab Bersatu, Malaysia akan bertemu UAE untuk perlawanan terakhir Pusingan Kelayakan Piala Asia. Pada bulan Januari yg lalu, UAE telah membelasah Malaysia 5-0 di Kuala Lumpur sehingga B Sathianathan dipecat dari jawatan Ketua Jurulatih Malaysia.
Walaupun rakyat Malaysia tahu bahawa hanya keajaiban sahaja yang membolehkan Malaysia melayakkan diri ke pusingan akhir Piala Asia 2011, tetapi yang paling penting ialah semangat melawan dan menunjukkan satu persembahan yang cantik seperti mana ditunjukkan semasa perlawanan menentang Manchester United, Arab Saudi dan juga persembahan di Sukan SEA baru2 ini.
Walaupun skuad UAE ini dilatih oleh jurulatih Yugoslavia Sreco Katanec dan hampir setiap bulan mengadakan perlawanan persahabatan contohnya dengan Manchester City, Czech Republic dan lain lain lagi, tetapi skuad Rajagobal tidak boleh menyerah kalah atau memandang hormat pada UAE. Seruan Cakap2Bola, kejayaan di Sukan SEA adalah satu permulaan yang penting persembahan konsisten pasukan Malaysia. Selamat maju jaya Malaysia

1 comment:

Anonymous said...

waa... UAE ni biasa lawan frenly ngan team gempak2 siott.. harap Harimau malaya dapat buat something dlm game ni..