Sunday, June 28, 2009

BAPA BOREK ANAK RINTIKLAH....


Semalam hampir semua suratkhabar menyiarkan berita tuntutan bekas Pengarah Teknikal FAM, Karl Heinz Weigang. Beliau mendawa FAM berhutang RM130,000 sejak 2 tahun termasuk perubatan pemain kebangsaan !! Apa dah jadi FAM ni?? Makin hari makin teruk!! Kalaulah tuntutan tu tidak betul kenapa tidak diselesaikan? Dah hampir 2 tahun pulak tu! Yang peliknya perubatan pemain kebangsaan pun, beliau terpaksa gunakan duit beliau sendiri. Perlu kita ingatkan di sini bahawa Weigang adalah jurulatih Malaysia yang berjaya membawa pasukan kebangsaan ke Olimpik pada tahun 1980 selain melatih beberapa buah negara ASEAN dan negeri di dalam kancah liga Malaysia .
Jadi tak heranlah kalau pasukan bolasepak negeri tak bayar gaji pemain. Betul2 macam pepatah BAPA BOREK ANAK RINTIK. Beberapa hari lepas pun ada beberapa pasukan di dalam Liga Super dan Perdana mengumumkan untuk menarik diri dari Piala Malaysia contohnya UPB My Team dan Perlis. Yang UPB My Team di ketuai oleh Timbalan Presiden FAM, Mr KJ. Kalau team kelab pun dia tak mampu nak bawak apatah lagi FAM!! Skuad Pahang sekarang jangan cakaplah, memang jadi skuad belasahan sebab dikatakan gaji pun tak bayar!!
Bila dikaji2 balik padanlah FAM lantik jurulatih2 yang tak berkaliber untuk skuad kebangsaan sebagaimana catatan aku terdahulu. Semuanya kerana fulussss.... Aku pun tak pasti bagaimana audited account FAM ini, dimana kesemua perbelanjaan ini pergi sepatutnya dikeluarkan di akhbar. Berapa gaji kakitangan di FAM, elaun AJK, elaun dan tambang perjalanan pasukan dan pegawai2 ke luarnegara, seminar sana sini, yuran utk membawa pasukan luar ke Malaysia....itu semua patut didedahkan kepada umum....Untuk berjaya kita perlu telus dan ikhlas .....

1 comment:

redzai said...

FAM ni kira bungkus kes lah......

biaq cikgu-cikgu sekolah ja lah yg jaga bola ...