Monday, August 31, 2009

NOT BAD.....SAUDI 2 MALAYSIA 1

Dah lama aku tak update di blog aku ni. Tak berkesempatan, lagi satu bulan puasa. Kali ni aku nak ucapkan tahniah pada FAM kerana mengaturkan perlawanan persahabatan berkualiti untuk pasukan Malaysia. Lawan dengan Kenya dan China, kita seri 0-0. bagus keputusan tu terutama lawan dengan China. Last sekali kita menang dengan China ialah pada tahun 1980 persahabatan sebelum Pra Olimpik di mana Malaysia telah berjaya melayakkan diri ke Olimpik utk kali ke 2 ( adakah untuk kali terakhir?) Keputusan semalam di mana Malaysia bertemu Arab Saudi di Dammam, Saudi Arabia menarik perhatian aku. Malaysia kalah 2-1 di tangan gergasi Asia di tempat mereka. Satu keputusan yang baik. Ada satu lagi perlawanan pada 1hb september ini dengan pasukan yang sama. Selepas ini Malaysia akan ke Jordan pula. Tahniah pada FAM kerana mengaturkan siri perlawanan yg berkualiti ini. Baca petikan ulasan perlawanan Malaysia dengan Saudi semalam yg dipetik dari laman web FIFA

Saudis claim narrow win

Saudi Arabia wrapped up their preparations for the upcoming FIFA World Cup™ play-off against Bahrain with a 2-1 win against Malaysia at Prince Mohamad bin Fahad Stadium in Damman.

The Saudis opened the scoring nine minutes before the break through substitute Malek Maaz, who had replaced injured striker Naif Hazzazi.

Abdullatif Al Ghannam doubled their advantage seven minutes into the second half before Ahmad Shakir grabbed a consolation for Malaysia with five minutes remaining.

Saudi Arabia travel to Bahrain for the first leg of the play-off on Saturday before hosting the return match four days later.

The winner will then face New Zealand over two legs in October and November for a place in South Africa next year.

2 comments:

meor-name-depan-ku said...

Malaysia..........belum ok lg...
hanya naik setengah takuk!!!

Anonymous said...

mengikut berita harian,perlawanan kedua menentang kelab al qadisya.

apapun aku gembira kerana perlawanan2 tersebut kembali diiktiraf kelas A,so kita leh dapat points utk fifa ranking.

lepas ni malaysia dijadualkan lawan jordan dan lesotto di kuala lumpur.