Friday, June 25, 2010

KENAPA MALAYSIA MASIH TAK LAYAK MASUK WORLD CUP??



Edisi Piala Dunia 2010 sudah hampir memasuki ke Pusingan kedua. France dan Itali sudah terkeluar. England hampir bungkus juga pada awalnya. France sudah Cakap2Bola duga akan bungkus awal kerana terlalu banyak Jeneral di dalam team. Bila terlalu banyak Jeneral maka tiada prebet yg boleh dikerah untuk berperang, kerana semua berlagak macam Jeneral. Yg paling penting di dalam sebuah pasukan atau organisasi , perlu elakkan banyak Jeneral.

Yang menarik perhatian Cakap2Bola terhadap pasukan2 yg bertanding ini ialah kesemua pasukan mempunyai pemain2 yg bermain di luar liga negara mereka. Malah Korea Utara mempunyai pemain2 yg beraksi di Liga Jepun dan kelab Russia. Begitu juga Honduras yang mempunyai pemain2 yang beraksi di EPL. Pasukan2 Afrika jangan cakaplah, hampir kesemua pemainnya beraksi di Liga Eropah. Senarai nama pemain2 dan kelab2 mereka boleh di layari di web WORLD CUP 2010 .

Dari sini kita boleh katakan selagi tiada pemain2 Malaysia yang mampu beraksi di liga luarnegara selagi itu kita boleh lupakan impian kita untuk melihat Malaysia beraksi di luarnegara.

3 comments:

meor-name-depan-ku said...

salam bro...
gua rindukan tulisan lu

CAKAP2BOLA said...

salam bro...bz ler...kena pulak skrg...mengadap semua game World Cup hehehe...kalau ada masa, InsyAllah akan update juga

CAKAP2BOLA said...
This comment has been removed by the author.